Problemy z bezsennością

Coraz więcej osób cierpi na bezsenność. Nie ważne czy są to osoby młode czy w podeszłym wieku, ten problem może dotknąć wszystkich. Jak się okazuje wiele czynników wpływa na to, czy w pełni uda nam się wykorzystać sen, który jest dla naszego zdrowia niezbędny. Medycyna wychodzi z coraz to nowszymi pomysłami jak radzić sobie z bezsennością, ale w wielu przypadkach tabletki i inne proszki po prostu nie działają. O co więc chodzi? Jak radzić sobie z tą dolegliwością? Oto kilka rad, które warto wziąć pod uwagę!

Nie próbuj usnąć na siłę!

Kładziesz się do łóżka, zamykasz oczy a Twój organizm mówi „nie” i oczy otwierają się z powrotem … Nic z tym nie poradzisz, organizm doskonale wie kiedy potrzebuje odpoczynku i regeneracji, nie ma potrzeby z tym walczyć. Usilne zamykanie oczu i próba oddania się w objęcia Morfeusza nie przyniosą pożądanego rezultatu, a nawet mogą przysporzyć wielu problemów. Jeśli nie odczuwasz zmęczenia, nie potrafisz znaleźć dla siebie miejsca w łóżku lub Twój mózg nie zwalnia tempa … lepiej wstań! Tak właśnie, a dlaczego? Zamiast spokojnie usnąć będziesz zastanawiał się nad nie wiadomo czym, niepotrzebnie ogarną Cię nerwy a to z pewnością nie pomoże zasnąć.

Krótki spacer pomaga!

Nie chodzi o to żeby się ubrać i wyjść do parku na pół godziny heh … wystarczy kilka minut pozwiedzać inne pomieszczenia w domu i omijać sypialnię dopóki ponownie Twoje powieki nie staną się ciężkie

Co by tu porobić …?!

Kiedy nie możemy zasnąć, wiemy już że na siłę będzie jeszcze gorzej :/ Co więc zrobić w takiej sytuacji? Hmmm fajną opcją jest jakaś ciekawa i krótka lektura, która zbytnio nie obciąży naszych myśli
Innym pomysłem może być kilka ulubionych kawałków ze słuchawkami na uszach (chyba że mieszkamy sami), ale lepiej unikać ciężkich rytmów które tylko nas podkręcą

Również sprawdzonym i polecanym pomysłem jest medytacja, ale to dla bardziej zaawansowanych, o tym będzie osobny artykuł.

Zostań w domu!

To, że nie możesz usnąć nie znaczy żeby od razu lecieć na podwórko czy gdzie indziej … nie o to chodzi. Z resztą gdy już się ubierzesz, otworzysz drzwi od mieszkania i poczujesz chłodny powiew powietrza na swojej twarzy, na pewno szybko nie wrócisz do łóżka!

Wyrzuć z sypialni „zabawki”!

Oczywiście nie chodzi o to żeby pozbywać się ulubionych pluszaków

Chodzi głównie o sprzęty elektroniczne, które pozostawione w stanie czuwania potrafią denerwować nie tylko dziwnymi dźwiękami ale również diodami i innymi świecidełkami bijącymi prosto po oczach. Czasami wystarczy też przykryć czymś wszelkie sprzęty, tak aby światło nie drażniło naszych oczu.

Cukierek na dobranoc!

Z tym ostrożnie, chociaż pewnie i tak zaraz będzie odzew, że promujemy na blogu cukiereczki

Sprawa wygląda tak, że czasami zbyt mały poziom cukru we krwi nie pozwala usnąć. Dzięki małej dawce glukozy, mózg absorbuje większą ilość tryptofanu, który aktywuje serotoninę, a ta z kolei ma właściwości odprężające. Poza tym zwiększa się produkcja melatoniny, która współpracując z „hormonem szczęścia” pomoże usnąć …

Mamy nadzieje, że nie macie problemów ze snem, jednakże jeśli takowe się pojawiają, porady które Wam przedstawiliśmy mogą być rozwiązaniem. Warto spróbować, kiedy naprawdę  nie mamy siły usnąć

Comments are closed.