Skąd problemy z otyłością?

Istnieje wiele przekonań, co do tego co jest główną przyczyną otyłości. My postanowiliśmy zwrócić uwagę na kilka popularnych nawyków, które mogą ale nie muszą być powodem problemów z nadmiarem kilogramów. Pełną parą weszliśmy już w okres redukcji, a wiele osób zapomina, że istotna jest walka z przyczyną! Skupianie się na skutkach bywa złudne, jeśli postępować w taki sposób to co roku będziemy musieli powtarzać to samo ;/ A wcale nie trzeba, wystarczy raz postawić konkretny cel, a potem utrzymać formę

Nie ma czasu na testowanie różnych diet!

To prawda, poza tym „dieta” to pojęcie względne. Jeśli czyimś celem jest zdrowie i poprawna sylwetka, prowadzi on optymalny i zdrowy tryb życia, co jest podstawą do osiągnięcia satysfakcji z własnego wyglądu i samopoczucia. Osoby poszukujące idealnej diety dla siebie często popadają w obłęd, często gubią się po drodze i zamiast po prostu zastanowić się nad swoim stylem życia … próbują, testują, często z różnego typu negatywnymi skutkami

Gdzie się spieszysz? Jedz powoli!

Kolejny istotny element całej układanki, o której mowa. Często zdarzają się momenty, kiedy w pędzie dnia codziennego, nie potrafimy znaleźć kilku minut na spokojny i wartościowy posiłek. Niestety wiąże się to z poważnymi konsekwencjami dla naszego zdrowia. Im szybciej jesz, tym więcej jesteś w stanie zjeść, dlaczego? Informacje o ilości spożywanego pokarmu trafia do mózgu po odpowiednim czasie, a co za tym idzie, organizm nie wie czy już mu wystarczy, czy może jeszcze dołożyć jedną porcję :/ Nie trzeba wspominać nawet o zgadze i innych dolegliwościach układu trawiennego.

Ahh ten cukier, wszędzie go pełno!

Z jednej strony to prawda, ale doskonale wiadomo że można wybrać produktu, w których cukier ograniczony jest do minimum lub też w ogóle nie występuje. Im bardziej intensywny jest nasz grafik, tym bardziej organizm domaga się cukru, dlaczego się tak dzieje? Gdy odczuwamy coraz większe zmęczenie, gdy tracimy energię, gdy wpadamy po ciężkiej pracy do domu, organizm wręcz błaga o dawkę sacharydów :/ Do tego pojawiają się nerwy, stres co dodatkowo podnosi poziom kortyzolu. Jeśli nasza dieta zawiera produkty zawierające „pewną” ilość cukru, starajmy się rozłożyć takie posiłki na cały dzień, a dodatkowo wspomóc organizm regularną dawką błonnika.

Jeśli coś robisz, rób to dobrze!

Chodzi głównie o problem, z którym boryka się wiele osób. Mianowicie, jeśli spożywamy posiłek to róbmy to w spokoju, bez pośpiechu … odłóżmy na chwilę telefon, usiądźmy w spokojnym miejscu z dala od komputera! Po prostu skupmy się na jedzeniu, to na prawdę pomaga! Niech nasz organizm zajmie się tylko konsumpcją a na pewno wyjdzie nam to na dobre!

Z pewnością sami macie wiele ciekawej wiedzy na temat tego jak podchodzić do zdrowego odżywiania i jak unikać nadmiaru kilogramów. Oczywiście czekamy na Wasze opinie i ciekawe komentarze! Pozdrawiam serdecznie!

Comments are closed.